Luna trecuta a avut loc lansarea oficiala a modelelor din familia Versys a producatorului Kawasaki, cu noutatea absoluta 2017 Kawasaki Versys-X 300, despre care s-a vorbit inca din vara trecuta si care a fost prezentat abia in noiembrie in cadrul salonului EICMA de la Milano. Deoarece modelele din familia adventure-touring Versys 650 ABS, Versys 650 LT si Versys 1000 LT nu au primit imbunatatiri majore si sunt deja cunoscute, vom vorbi despre Versys-X 300
2017 Kawasaki Versys-X 300
Una dintre tendintele majore ale momentului in motociclismul global o reprezinta orientarea producatorilor importanti catre modele mini-adventure, situate in segmentul 250-300 cc, lucru care a convenit de minune casei din Akashi, o sa vedem imediat si de ce.
Deocamdata, la lansarea oficiala nu au fost prezentate si listele de specificatii detaliate, asa ca descrierea acestui model va fi realizata pe baza a ceea ce s-a vazut la lansare, ce se vorbea anterior si prin comparatie. Intai de toate, reprezinta un model entry-level, care va fi pe placul incepatorilor care simt nevoia sa paraseasca asfaltul soselelor din cand in cand pentru o aventura off-road.
Vizual vorbind, apartenenta la clanul Versys e dincolo de orice indoiala, trasaturile dure si aventuroase, cu carenaj fata lung si inalt, spoiler situat jos si un sistem de admisie si evacuare pozitionat inteligent, tradandu-i originea instantaneu, la prima privire. Exista un traiect bine gandit de admisie, cu acumularea fluxului de aer in vederea racirii, cu evacuarea aerului incins gratie panourilor laterale care elibereaza aerul incins. Inginerii Kawasaki inca o data ingeniosi si bazandu-se pe chestii simple si eficiente.
Spuneam ca miniaturizarea modelelor adventure-touring a picat cum nu se poate mai bine pentru Kawasaki, deoarece aveau deja la dispozitie un motor parallel-twin de 296cc racit cu lichid, ce doteaza modelele Z300 sau Ninja 300. Deci baza existand, nu a fost nevoie decat sa se umble discret dar eficace la a obtinerea unei puteri consistente si a unui cuplu redutabil la turatii joase si medii, plus o acceleratie imediata. Si in plus, gandirea sistemului de admisie/evacuare a dat posibilitatea infasurarii motorului cu tevi colectoare, dar si o reconfigurare a fluxului de aer, astfel incat sa se ajunga la o putere mai mare si un zgomot redus fara sa fie nevoie sa se umble in intestinele motorului. Din nou, chapeau!
Motorul se leaga de o transmisie secventiala in sase trepte, cu posibilitatea de selectare a modului neutru la oprire, precum si de un ambreiaj premium FCC cu functii de assist and slipper, ce reduce efectul de parghie si mai departe regleaza optim consumul. Si tot discutam de ingineria Kawasaki, motorul a fost practic incastrat in sasiu fiind un element de stress al cadrului, cu urmarea fireasca a maririi rezistentei si obtinerea unui centru de greutate mai jos, vital in zona adventure.
In privinta suspensiilor, pe fata reintalnim traditionala furca Showa de 41 mm cu o cursa lunga (habar n-avem inca exact cat), in timp ce in spate este o suspensie Uni-Track cu monoamortizor pe gaz si preincarcare reglabila, asigurand cresterea stabilitatii si a confortului totodata. Unghiul foarte deschis al directiei reprezinta iarasi o gaselnita inteligenta, fiind vorba de o manevrabilitate de top la viteza mica, alaturi de controlul deplin.
Mai departe, Versys-X 300 are o janta de aluminiu in diametru de 19 inci pe fata si o janta din otel de 17 inci pe spate. Saua cusuta din mai multe bucati are o umplutura speciala ce confera ergonomie si confort. Avand ADN-ul Versys, fireste ca motocicleta mini-adventure are un suport spate cu manere pentru pasager, carlige si bare de prindere pentru bagaje si cutii si oricum Kawasaki Genuine Accessories vine sa intregeasca gama de accesorii din care proprietarul are de ales in vederea personalizarii.
Deocamdata se stie ca va fi disponibil in doua scheme de culori: Candy Lime Green/Metallic Graphite Gray, Metallic Graphite Gray/Flat Ebony si Metallic Graphite Gray/Flat Ebony si va fi prezent in showroom-uri din martie-aprilie 2017.
2017 Kawasaki Versys 650
In privinta adventurer-ului de clasa medie, in versiunile cu ABS si LT din editia 2017, exista cateva aspecte noi: o schema de culori, un nou instrument de bord, un parbriz ajustabil cu un buton de reglare nou si cam atat. LT are aceleasi specificatii ale modelului cu ABS, considerat standard, in plus primind cutiile dure de 28 litri, prevazute cu sistemul KQR – Kawasaki Quick Response de prindere si desprindere de cadru si sistem de incuiere One Key.
Culorile disponibile in 2017 (modelul va fi disponibil aproape imediat) sunt: Metallic Flat Black / Metallic Carbon Gray, Metallic Raw Titanium, valabile pentru ambele versiuni.
2017 Kawasaki Versys 1000
Liderul familiei Versys, “Motocicleta anului 2016 in SUA” potrivit unor publicatii, nu are nici el prea multe noutati in 2017, e dotat cu indicatorul si butonul amintite mai sus si o schema cromatica noua, Metallic Spark Black, cu grafica rosie. In rest, dotarile de top cunoscute (sistemul KQR, parbriz reglabil) si specificatii cunoscute inca din lineup-ul 2016. In zona optionalelor, avem acum un parbriz mare touring, plus port-GPS de montat. Culoarile sunt Metallic Flat Spark Black, Candy Lime Green/Metallic Graphite Gray si Metallic Orange / Metallic Carbon Gray. Plus schema noua, amintita.
Testele pe circuit au inceput deja pentru echipa KRT si, pentru a marca un start nou, riderii si per ...
Tom Booth-Amos va concura pentru Motozoo Racing la Campionatul Mondial Supersport 2023. Dupa o final ...
Privind cu optimism spre urmatorul sezon, echipa MTM KAWASAKI a dezvaluit line up-ul de rideri pentr ...