2016 Kawasaki Ninja Z800 ABS - o foarte scurta prezentare

2016 Kawasaki Ninja Z800 ABS - o foarte scurta prezentare

3 June 2015

2012 e anul nasterii modelului naked bike Kawasaki Ninja Z800, model ce va fi lansat un an mai tarziu si va fi destul de apreciat pentru motorul sau de 806cc cu patru cilindri in linie, cei 111 cp dezvoltati si un cuplu de aproape 83 Nm. Alaturi de Ninja Z800, a aparut si varianta Z800e, cu mai putini cai putere in herghelie, vreo 94 si un cuplu redus la randul sau, de doar 76 Nm. Ambele variante, destinate Europei. Iata ca zilele trecute, cei de la Kawasaki au anuntat ca sunt gata cu 2016 Kawasaki Ninja Z800, in plus, disponibil pietii americane. Mai mult ca sigur ca la mijloc a fost chestie de proceduri de genul certificatelor de mediu de la CARB, omologarile europene diferind de cele americane, deci astfel se explica intarzierea. O piata precum cea americana nu are cum sa fie evitata, mai ales cand Kawasaki “locuieste”, construieste acolo. Revenind la modelul 2016, streetfighter-ul Z800 aduce cateva imbunatatiri, ce-i drept minore, fata de modelele din anii precedenti si in general orientate catre aspect: un carenaj si mai “inrait”, saua putin mai ridicata si ABS-ul standard. Cei de la Kawasaki se lauda ca s-a umblat si la geometria sasiului conferind astfel mai multa stabilitate si manevrabilitate, dar de asta nu putem sa ne dumirim doar din poze, deocamdata. Si la fel, laudele mai privesc si optimizarea suspensiilor, in sfarsit, caci una din criticile (putine, altfel) aduse modelului Ninja Z800 era dotarea cu amortizoare KYB care puteau fi doar pre-reglate, ceea ce la diferente de structura a drumului devenea neplacut. In momentul de fata, inginerii de la Kawasaki au pregatit pentru modelul 2016 suspensii 41mm inverted fork pe fata si amortizoare Bottom-link Uni-Trak® horizontal monoshock pe spate. De asemenea, e de vazut ce corectii aduc acestea. Recapituland, 2016 Kawasaki Ninja Z800 e dotata cu motor cu 4 cilindri in linie, de 806cc in patru timpi, racit cu lichid, SOHC, cu patru valve pe cilindu, Digital Fuel Injection (DFI®), sase viteze, “incaltata” cu anvelope Dunlop Sportmax D214, de 12070 ZR17 fata si 180/55 ZR17 spate, saua la inaltime de 83 cm, cantarind 231 kg “goala”, cu un rezervor de 17 litri combustibil, schema de culoare Metallic Spark Black/Flat Ebony.