2017 Kawasaki Z900 ABS, un streetfighter de temut!

2017 Kawasaki Z900 ABS, un streetfighter de temut!

10 March 2017

Kawasaki intentioneaza sa isi insuseasca o felie consistenta din piata in crestere a naked-urilor de talie mare, iar principala arma aruncata in lupta reprezinta noul ZED: 2017 Kawasaki Z900 ABS, care raspunde asteptarilor de performanta si aspect special. In principal, noul Z900 a fost creat pentru a inlocui Z800 si posibil intr-un viitor mediu, puternicul Z1000. Si de aceea, a fost gandit sa imbine calitatile ambelor modele si sa rezulte un sportster/roadter minimalist si competitiv.

Da, intr-o opinie personala, Z900 a aparut ca o necesitate in vesnica rivalitate a companiei din Akashi cu ceilalti trei japonezi din “Big-Four” si in rivalitatea cu producatorii europeni, de asemenea. Iar pentru o sinceritate deplina, a aparut ca raspuns la duetul MT-09/MT-10 de la Yamaha, in primul rand. Apoi poate veni si explicatia cum ca trebuia un model care sa intruneasca cerintele normelor Euro4, iar decat un Z800 modificat, mai bine un Z1000 de la care sa imprumute. Dar oricare ar fi fost planurile, tot la rivalitate ne gandim.

Lucrurile nu sunt, insa, atat de simple pe cat par. Nu inseamna ca s-a luat de ici, de colo si s-a realizat un model, ci cu cat te uiti mai atent la Z900, cu atat intelegi ca e rezultatul unei planificari atente si a unei maturitati in privinta design-ului. Totul, de la panourile carenajului, la cadrul Trellis expus a fost construit cu grija unui minimalism indelung studiat, acoperind cu gust si eficienta bijuteria de motor de 948cc. Insusi aranjamentul motorului invelit-dezgolit (in spatele rotii fata) arata ca nimic nu a fost lasat la intamplare.

Din pacate, nu s-a intins inspiratia creatoare si asupra carcasei farurilor. De obicei, modelele naked au un soi de chestie stranie in fata, pentru luminarea drumului, ceva ce aduce aminte de insectele din filmele SF sau extraterestri. In cazul nostru, design-ul farurilor nu a mers pe ideea asta sau in orice caz, designerii nu au facut aceeasi scoala cu cei ai modelelor mentionate mai sus.

Asta ar fi singurul minus, care pana la urma poate fi chiar un plus, de la caz la caz, caci intreaga constructie a front-end-ului cu furcile fata nversate, cu o aripa de protectie minimalista si un parbriz minimalist turnat in caroserie ramane foarte inspirata.

“Cocoasa camilei” (a se citi rezervorul de combustibil) se ridica spre mijloc inainte de a se pravali spre spate, unde o sa adanca face mai corecta aprecierea “pilotul sta in motocicleta” decat “pe motocicleta”. Si la finalul ei, iar se ridica linia imaginara a conturului astfel ca da senzatia de “fund ridicat, nas plecat”, creand parca un triunghi cu pilotul in/pe sa aplecat in fata, o pozitie foarte streetfighter-easca si obraznica, asa cum trebuie.

Evacuarea 4-in-1, acoperita de capace si inaltata spre spate intr-o atitudine aerodinamica perfecta, aduce o tusa sportiva intregii imagini, dezvaluind o motocicleta care sta bine la sol, astfel incat sa nu se interfereze in unghiul de inclinare de pe partea dreapta. Garda la sol, apropo, e de numai 13 cm, in timp ce saua se afla la o inaltime rezonabila de 79,5 cm. Deci, un model elegant si aspectuos, dar si foarte pus pe harta, foarte capabil.

Motorul de 948cc cu patru cilindri in linie cu configuratia tipica, patru timpi, DOHC, racit cu lichid, cu 73,4 mm cursa si 56 mm alezajul, cu un raport de compresie 11.8:1, a fost montat transversal pe ambele parti, asa ca poate fi zarit pe ambele parti. E doar naked, nu? Sta in noul sau cadru Trellis din otel, dar care nu cantareste mai mult de 14 kg, care putea sa fie mai usor, probabil. Motorul sta incastrat in cadru si o bascula din aluminiu completeaza constructia pentru mentinerea nivelului greutatii la roata din spate.

Un amortizor coil-over montat orizontal, reglabil si cu recul de preincarcare si furcile frontale USD se reunesc intr-un sistem de suspensii inteligent, de asemenea gandit de Kawasaki. Geometria directiei ofera un unghi de 25 de inclinare si cursa de 10,4 cm pentru o manevrabilitate agila, abilitati in viraje agresive si un raspuns foarte bun in front-end. Kawasaki continua miscarile intelepte cu franele, pe fata cu discuri de 300 mm cu etrier cu patru pistonase si pe spate cu un disc de 250 mm cu etrier cu un singur piston. Plus sistemul ABS.

Pe placul multora o sa fie insa lipsa sistemelor electronice, cum ar fi modurile de pilotare sau controlul tractiunii, care ar complica lucrurile, asa ca exista un control simplu si eficient, cu un simplu motor. Simplu, adica nealterat de harti si sisteme. Apropo, vorbim de un motor de 123 cp si 99 Nm cuplu. O singura exceptie: cutie de viteze in sase trepte cu un ambreiaj papuc conectat la o maneta usoara si ceva anti-wheel-hop.

Variantele de culoare sunt: Pearl Mystic Gray/Metallic Flat Spark Black or Metallic Flat Spark Black/Metallic Spark Black, iar modelul va veni in showroom-uri pe la inceputul lunii aprilie.

 

Te-ar putea interesa si:

Conducatorii auto romani cu permis categoria B vor avea posibilitatea sa conduca o noua categorie

In atentia Senatului a intrat de curand un proiect de act normativ care propune ca soferii romani cu permis de categoria B sa poata conduce si motociclete cu cilindree de maximum 125 cc. Este o schimbare majora in domeniul permiselor de conducere in ...

Citeste mai mult