Noi detalii despre specificatiile modelului 2017 Kawasaki Versys-X 300 ABS
Pana sa intelegem ce-i cu navala modelelor mini-adventure dintr-o data pe piata mondiala, trebuie mentionat ca au aparut specificatiile 2017 Kawasaki Versys-X 300, via Kawasaki USA, tot incomplete, insa putem sa ne facem o imagine ceva mai exacta asupra acestui mezin al familiei de adventure-touring Versys.
Se poate spune acum ca e vorba de un mini-adventure puternic, cel mai puternic din pleiada de modele scoase de producatorii majori pentru 2017, insa mai are niste semne de intrebare cu privire la atributele sale de adventure. Desigur, un model adventure imbina atat putere, cat sistemul de suspensii si dimensiunile, in plus, specificatiile nu-s complete si speram sa se gaseasca solutii.
La momentul prezentarii, precum si ulterior, pe site-urile europene, Kawasaki anuntau ca Versys-X are o greutate de 168 kg modelul standard si 170 cel cu ABS, acum pe site-ul Kawasaki US apare ca ar cantari 175 kg, fara a se preciza la ce versiune se refera greutatea. In orice caz, se pare ca s-au mai luat in calcul niste accesorii specifice unui adventure, precum rezervorul mare, parbrizul, portbagaj spate, etc.
In privinta seii, inaltimea e redusa, 81,5 cm, dar se pare ca japonezii au micsorat garda la sol si lungimea cursei suspensiei in compensatie (cursa in fata fiind 14 cm si cea din spate 20 cm, cu garda la sol de 18 cm). Aici ar fi aspectele in care Versys-X 300 puncteaza in minus fata de concurentii sai. Se bazeaza pe furca telescopica Showa de 41 mm pe fata, Bottom-Link Uni-Track cu preincarcare ajustabila pe spate, frane cu disc de 290 mm in fata cu un etrier balansat cu doua pistonase si un disc de 220 mm pe spate cu un etrier cu doua pistoane, rezervor de 17 litri samd.
In schimb, Kawasaki Versys-X mizeaza enorm pe un motor de pe Ninja 300 de 296cc, racit cu lichid, in patru timpi, cu doi cilindri paraleli, dezvoltand 39 cp la 11.000 rpm si un cuplu de 27 Nm la 10.000 rpm, plus transmisia in sase viteze, un ambreiaj manual umed multi-disc, lant si starter electric. Si stiti ce? Castiga! In fata motocicletelor adventure din clasa 250-300cc Honda CRF250 Rally, BMW G310 GS, Suzuki V-Storm 250 sau CSC Cyclone RX3, Versys-X nu are rival!
Pe de alta parte, intrebarea legitima este: ce cauta un motor de sportbike (mini-sportbike) intr-un model din gama adventure? Ei bine, raspunsul la intrebare va putea fi dat odata cu o lista completa de specificatii, unde mai mult ca sigur vom descoperi ca la motorul acesta s-a umblat cu discretie astfel incat sa fie binevenit pe un model adventure. Si la fel, s-ar putea ca in momentul in care va ajunge la dealeri si distribuitori, sa vorbim despre alta configurare a suspensiilor, a garzii la sol si a inaltimii seii.
Mai e putin timp si ne vom rezolva necunoscutele, deoarece vom primi intr-o luna, doua modelele in “carne si oase”.
Te-ar putea interesa si:

Echipa Kawasaki Racing intra in Campionatul Mondial de Motocross FIM mai puternica ca niciodata in 2025, deoarece va concura in ambele clase majore in acest an; pe langa istoria bogata a echipei in clasa MXGP, un nou capitol se va deschide, deoarece ...
Citeste mai mult